Tuesday 6 November 2012

AKU AKAN TERUS MENULIS...



     Aku kembali menulis selepas lebih 4 bulan kehilangan pena. Aku kembali menulis setelah 4 bulan berada dalam satu petak masa yang penuh dengan ceritera kehidupan. Dan aku kembali menulis selepas hampir 2 bulan di bumi Kinanah yang penuh debu kehidupan.

     Inilah bumi Kinanah yang aku dambakan sejak di bangku sekolah menengah. Walaupun berdebu, namun tiada siapa tahu permata di sebalik debu itu, melainkan insan yang pernah menjejakkan kaki ke bumi Musa ini. Seperti biasa, aku ke sini sebagai musafir ilmu yang ingin menuju jalan Tuhannya.

     Musafir ilmu yang dahagakan ilmu-ilmu Tuhan-Nya. Aku ke sini dengan kudrat anugerah Ilahi, walau secebis tidak aku terdaya. Masakan aku terdaya bengun dari putus harapan di samping maksiat yang menggunung? Pastinya tidak mampu aku kembali tanpa rahmat dan kasih-Nya. 

     Di suatu ketika kau pasti akan terasa tiada daya dan lemah, tiada di sampingmu. Apatah lagi kau keseorangan di bumi yang asing seperti diriku. Tapi kita jangan pernah lupa dengan Kekasih yang Satu itu.

    Dan aku akan terus bangkit berdiri dan terus menulis demi untuk menebarkan kalimat-kalimat Ilahi. Agar aku cekal di bumi kinanah yang mencabar ini, minta doakan wahai sahabat...

3 comments: